Arthur's pass

Japp, igar vid halv nio tiden fick jag min p'a'rla, en r'o'd fin liten Toyota. Jag for direkt till mitt hostel, packade bilen o
sedan bar det av till lite aff'a'rer f'o'r att k'o'pa mat, gasolkokare o lite annat. Mitt f'o'rsta riktiga stopp blev vid Porters Pass som lag runt 900m'o'h. D'a'rifran gick jag upp pa Foggy Peak, cirkus 1733m'o'h. Blev lite jobbigt sista etappen o sjuukt blasigt pa toppen, men n'a'r  jag v'a'l var sa n'a'ra sa ville jag verkligen upp. Allt slutade bra, med lite sp'a'nning o idag n'a'r jag gick till Info Center ber'a'ttade de om att de 'a'r vindar upp emot 80km/h, vid 60km/h 'a'r det mkt svart att sta upp.
Jag har 'a'ven varit till Devil's Punchbowl Waterfall, 131m h'o'gt. Far se vad som h'a'nder resten av dagen, tror de kan klarna upp om jag har lite tur.

Mitt nya nr 'a'r: +64210410823, dock ingen s'a'ndning h'a'r ute i buschen.. men f'o'rs'o'k g'a'rna ringa!

H'o'rs snart igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0